Alexander White är mäklarbyrån som alltid stuckit ut hakan vad gäller innovativ marknadsföring. Från att vara först med att arbeta med instagram (och nu störst) till spännande lägenhetsevent har nu Alexander White börjat erövra influencervärlden.
-”Vi vill göra vårt yttersta för att hitta alternativa tillvägagångssätt som både optimerar våra säljares möjligheter till optimalt slutpris och sådant som lyfter vårt varumärke som den nytänkande mäklarbyrån vi är. Vår nyfikenhet ska såväl fungera som ett medel för vår interna drivkraft som till ren nytta för våra kunder”, säger Carola Russmark, VD.
Lisa Ode, är ansvarig mäklare och initiativtagare bakom samarbetet med Angelica Blick som säljer sin sekelskiftestrea vid Mosebacketorg. Angelica Blick är idag en av Sveriges största influenser med 1,1 miljoner följare.
– ”Jag har personligen aldrig tyckt om att jobba enligt fasta normer vilket mäklarbranschen tyvärr är ganska duktiga på. Oavsett vilken produkt du ska sälja så vill du paketera den snyggt och annorlunda för att skapa nyfikenhet – varför ska det vara annat med fastigheter?” säger Lisa Ode.
Resultatet blev ett samarbete med ett produktionsbolag där en kortfilm på 35 sekunder skapades. Filmen ska spegla en möjlig vardag i lägenheten där alla rum finns representerade tillsammans med alla de vackra detaljer vi vill lyfta fram. Förhoppningen är att skapa ett intresse men också att skapa någonting annorlunda i mäklarsammanhang.